Skip to main content

Човек на име Уве - Фредрик Бакман





„Човек на име Уве” е дебютният роман на шведския писател Фредрик Бакман. В България се издава се от издателство Сиела, вече има и нов тираж с нова корица, която е много по-красива от предходната. Книгата се предлага както с мека, така и с твърда корица.

Кой е Уве? Уве е старец, на който не му пука за чуждото мнение. Уве е мъж, който не се страхува да се опълчи срещу неправдата. Уве е човек с ясни принципи и идеали, които никои не може да промени дори и да са грешни. Уве е дразнител, който няма много приятели, а и не иска. Уве е мъж, които е обичал само една жена на име Соня. Соня е била тази, която е правила живота му смислен и пъстър, но нея вече е няма. Уве копнее да я последва.

Първата ми среща с Ф. Бакман беше „Баба праща поздрави и се извинява”, тя продължава да е една от любимите ми книги и до днес. След като я прочетох исках още от него, но единственият ми избор беше  „Човек на име Уве”, която не ми допадаше и отлагах дълго време. Но ето че дойде един слънчев ден(панаирът на книгата) и си казах „Защо пък да не и дам шанс?”

Сега само мога да кажа, че съжалявам, че не я прочетох по-рано. Начинът, по който пише Бакман е много лек и увлекателен. Чете се бързо и по никакъв начин не те натоварва, даже няма да усетите кога сте я прочели.  Има и лек хумор, който те кара да се усмихнеш с топла усмивка.


Какви странни неща ти липсват, когато изгубиш някого. Дребни неща. Усмивки. Начинът, по който тя се обръща насън. Дори пребоядисването на стаята заради нея.

Героите са невероятни приличат си малко с тези от „Баба праща поздрави и се извинява”. Честно казано Уве не ми хареса толкова много, защото е дразнещ и песимистичен, но това е и целта на образа му. Въпреки това Уве претърпява  положителна промяна, която го прави много реален и забелижителен образ. Другите герои също са невероятни. Много харесах Парване  и семейство то й. Много слънчев и приятен образ. 

Има и филмова адаптация, която изгледах след като приключих романа. Беше добра, въпреки че имаше моменти, които ме подразниха, защото бяха променени или липсваха. Нещото, което ме зарадва беше, че филмът е шведски, а не американски. Като се има предвид колко претруфени са американските филми, не мисля, че на „Човек на име Уве” би му отивало подобно нещо.

Книгата беше невероятна и горещо препоръчвам творчеството на Ф.Бакман. Всеки трябва да се докосне до начина му на писане героите и обстановката, която създава. Сюжетите му са истински и ще докоснат всяко сърце. Оценката ми е 6/6

Comments

Popular posts from this blog

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с

Последната ми лятна ваканция и блог планове

Последната ми лятна ваканция е към своя край, а с нея и времето, в което мога да живея безгрижно и спокойно. Едно лирическо отклонение преди това, не знам дали ще пиша други лични постове, но Label-а/Етикета, който измислих много ми харесва - Лично и нетипично(не че на някой ще му пука). В тази публикация няма да говоря толкова за книги, колкото за лятото ми. На първо място правя този анализ за себе си, а на второ, за да споделя нещо лично и какви са плановете ми свързани с блога. За разлика от повечето 11 класници моята лятна ваканция започна на 13 юли, защото имахме две седмици "производствена практика". След 13 юли главното ми занимание бяха шофьорските курсове. Теорията я минах през юни, взех си листовките без грешка и се фокусирах върху по-трудната практическа част. Честно казано всички фрази и съвети, които смятах за банални от сорта на "най-важното е да си спокоен", "колкото повече караш, толкова по-добър ще ставаш", са абсолютно верни. В