Skip to main content

Приказки за чудатите - Рансъм Ригс





„Приказки за чудати” е книга от Рансъм Ригс, която е допълнение към поредицата за „Домът на мис Перигрин за чудати деца”. Издаден е през 2016г, а в България се предлага от издателство Бард.

Книгата се състой от десет приказки, които не са свързани с вече познатите ни чудати като Ема, Милърд и други. Историите по никакъв начин не влияят на сюжета на трилогията и няма значение кога се четат дали след първата или третата книга.

Поръчах си книгата с представата, че приказките ще представляват нещо като предистория на всеки от героите от романите, но се оказа, че няма нищо общо с очакванията ми. Във всяка приказка героите са различни. Започва с това как откриват или развиват дарбата си, преминават през някакво изпитание и завършват с щастлив край. 

За жалост, нито една от десетте приказки не успя да ми въздейства по някакъв начин и да ме накара да кажа „Уау”. Предполагам, че съм надраснал приказките като литературен жанр и за това не ме впечатлиха кой знае колко.
Като изключим съдържанието, дизайнът на книгата заслужава похвала. Корицата е чудновата, има детайли и орнаменти на всяка страница плюс невероятни илюстрации от Ендрю Дейвидсън пред всяка приказка.

Ако трябва да избера приказката, която ми допадна най-много това ще е „Момчето, която можеше да удържа морето”. Краят на историята ме зарадва, а героят беше интересен, които премина през доста перипетия.

Приказката, която най-малко ми хареса беше първата „Прекрасните канибали” на моменти ми беше отвратително и отблъскваща, като четете ще разберете защо. Нещата, които възникваха в главата ми не бяха никак приятни. Въпреки това поуката от историята ми хареса, но може би беше показана чрез радикален начин.

Да обобщим,в „Приказки за чудатите” са събрани нестандартни истории, които предполагам, че ще допаднат на хората, четящи приказки. Приказките не са моят страст и затова не останах впечатлен. Оценката ми е 4/6.

Comments

Popular posts from this blog

BOPS - Магия през Май

BOPS - една неописуема магия, каквато и беше майската тема -"Магия през Май".
Най-сетне се наканих и си поръчах тази месечна кутия и останах предоволен.Това е първият BOPS, който си поръчвам, защото все се колебах или се чудих дали темата си струва.И всеки път когато четях ревюта за това какво е съдържал ме хващаше яд. В момента, който разбрах, че майската тема е свързана с магията си казах, че това е моят шанс и го грабнах.
Първото нещо, което ме грабна, когато е взех беше размера. Кутията е малка, а това ми допада, защото всичко вътре си беше на точното мястото. И нека започнем с магичното съдържанието:
Два молив, които са доста симпатични и са актуално попадение, имайки предвид месец Май, който е изпълнен с изпити и контролни.Не знам за вас, но на мен ми е доста претоварен месец и се надявам посланието върху тях да стане реалност и за мен. 😃😃😃  Пощенски плик беше първото, което забелязах с отварянето на кутията.Очаквах в него да намеря някакъв лист или послание, но ос…

Месечно книжно предизвикателство

Днес ще ви представя една идея, която ми хрумна съвсем случайно - "Месечно книжно предизвикателство". Разглеждах различни книжни предизвикателства(reading challenge), които се поставят обикновено в началото на годината.Те включват определени теми или условия, при които трябва да прочетеш книга. Прииска ми се и на мен да се включа в подобно, но вече е средата на годината и някак не върви да го започна сега. Идеята за тези предизвикателства ми звучи страхотна, защото така няма да има моменти, в които няма да знаеш какво да четеш, а пък е възможно да откриеш нещо ново. Самите теми са широки по обхват и не те задължават точно към определени книги, а ти трябва да си ги избереш. Ще дам няколко примера, за да ви стане по-ясно, ако до сега не сте срещали подобно нещо:
Да прочета книга с повече от 500 страници
Да прочета книга от моето детство
Да прочета книга, която мога да завърша за 1 ден
Това са случайни примери, които открих, има много различни и забавни.

Идеята, която измислих е …

Месечно книжно предизвикателство- август

Време е да обявя първата тема от "Месечното книжно предизвикателство " за месец август, а тя е:
Да прочета графичен роман - манга или комикс Избрах тази тема, защото определено представлява нещо различно за повечето читатели. Повечето хора не са чели графичен роман от деца и мисля, че е време да си припомним тези времена. В днешно време има огромно разнообразие от комиски и манга за по-възрастните. Аз се спрях на манга, защото досега никога не съм се докосвал до това толкова типично, японско четиво. 
 Мангата е японски комикс, който е рисуван в определен стил и е черно-бял. Чете се от дясно на ляво за разлика от комиксите, при които е от ляво на дясно.

 Мангата, която аз ще прочета се казва "Orange" от Ichigo Takano. Това е и книгата, която препоръчвам за това предизвикателство.
Всички участващи трябва да публикуват ревютата си на избраната от тях книга на 26 или 27 август.
Ако не знаете какво е "Месечно книжно предизвикателство" може да прочетете тук.