Skip to main content

Из дебрите на Бьорнстад - въпроси и отговори с Вичи/Част 2



Здравейте, от няколко дни с Вичи готвим тези две публикации за една от любимите ни книги. Всичко започна просто като чат, но в последствие решихме да споделим мислите и чувствата си пред вас. Ще говорим за "Бьорнстад" и "Ние срещу всички" на Фредрик Бакман, чието творчество обожаваме. Двамата си зададохме по 6 въпроса, свързани с книгите, и ги разделихме в два поста. Първите 6 ги зададох аз към Вичи и може да видите отговорите ни във вчерашната й публикация. Днес представяме нейните 6 въпроса. На местата, където има спойлери(главно от моя страна, Вичи беше достатъчно сдържана да не издава от сюжета) ще отбелязвам по някакъв начин(§), за да може да не ви издадем нещо.
Кой е любимият ти герой в романа?
Марти: Честно казано, на този въпрос не мога да отговоря. Обичам целия град. Във всеки един от героите има по нещо, което ми харесва. Дори и на въпроса кой е най-неприятният герои, пак няма кой да посоча, защото всеки персонаж е изграден реалистично. 
Вичи: Бьорнстад е любимият ми герой. Този град е толкова жив! А в него живеят всички прекрасни герои, които обичам толкова много!

Чия съдба е най-тежка според теб?
Марти:(§) Ако говорим само за „Ние срещу всички”, то това е съдбата на Бени. След като излезе на показ сексуалната му ориентация, всеки започна или да го гледа на въпреки и да го нагрубява по някакъв начин, или да се опитва да му помогне като му пробутва разни символи и мисли на хомосексуалните. Реално той не иска съпричастност просто иска да го възприемат като човек.
Вичи: Първоначално щях да кажа тази на Бобо. Но се замислих, че и Бени е изгубил свой родител. И също така, че той има своя тайна. Така че Бени.

Би ли живял/а в градче като Бьорнстад?
Марти: Определено бих искал да опитам. Не веднага може би когато порасна с 20-30 години. За момента мечтая да живея в някои голям град, а и смятам че е нормално. Бьорнстад е по-подходящ град за хора с деца.
Вичи:  Да! Имам мечта един ден да живея в малко градче сред планините. В далечния Север също е вариант. Имам страст към скандинавските страни. Най-вече Норвегия. Иначе съм била във Финландия, Швеция и Дания. Но да се върнем на въпроса. Малко градче. Хора, които си помагат. Да, бих.

Би ли се включил в Групата(каква група, всъщност. Не знам за никаква група)?
     Марти: Не разбирам какво има предвид Вичи с този въпрос. Не знам дали бих се включил. Може би трябва да усетиш нуждата да принадлежиш към нещо или да срещнеш някой от Групата, за да знаеш. Въпреки това определено подкрепям идеята за „Фонда на Кожуха” и в това бих участвал, но не и в насилието.
Вичи: Не. Не решавам проблемите си с насилие За мен не това е начина. Но бих искала да имам добри взаимоотношения с тази “група”.

Би ли издал/а най-добрият ти приятел, ако постъпи като Кевин?
Марти: Това е един от най-трудните въпроси. Разумът ми клони към да, но ако реално се случи може и да не постъпя така. Все пак вярвам в доброто и справедливостта и бих го накарал сам да си признае. 
Вичи: Да. За мен постъпката на Кевин си е чисто престъпление. В 10-ти клас по Етика и право имахме казус: Дали бихме издали най-добрият ни приятел, който е извършил убийство. Единствено аз отговорих с да. И имаш шестица. Всичко е до морал и принципи. Лесно е да се защити звездата на отбора. Момчето, винаги перфектно във всичко. Ами момичето? Била е там и е допринесла… НЕ! Жените сме по-слабия пол, въпреки целия феминизъм в мен. Пред мъжката сила сме безсилни. Така че да бих го издала. Така или иначе, след такова събитие вече няма да бъдем най-добри приятели.

Ако можеше да промениш едно нещо, какво щеше да е то?
Марти: (§) Колебая се между двама човека, но ще избера по-младия. Смъртта на Видар. Не трябваше да умира по този начин. Щеше ми се да бяха прекарали повече време с Ана, защото видимо бяха един за друг, но живота понякога е несправедлив и отнема най-ценното ни. 
Вичи: Не бих променила абсолютно нищо, защото иначе ще се наруши хода на събитията. Като оформление бих добавила и оригиналният текст на песните на Мая във българското издание на “Ние срещу всички”. 

 Това е краят поне за сега. Ще се радваме да видим и отговорите на други фенове на Бакман. Скоро ще споделя и моето ревю за "Ние срещу всички", а до тогава вижте: 
Ревю на "Бьорнстад" -  Марти, Вичи
Ревюто на Вичи за "Ние срещу всички" 




 









Comments

Popular posts from this blog

Аз още броя дните от Георги Бърдаров - историята на "Сараевските Ромео и Жулиета"

Аз още броя дните Автор: Георги Бърдаров Издателство: Сиела Издадена: 2016г. Страници: 182 Цена: 14лв. Линк към Goodreads „Аз още броя дните” е книгата, победител в конкурса на БНТ за дебютни романи „Ръкописа”. Гледал съм първите епизоди от предаването, защото ми беше интересно и мога да кажа, че това е едно от най-смислените реалитита. Успехът на книгата е все известен и е спечелила много български литературни награди.  Май 1993г. обсадата на Сараево продължава вече повече от година. Двама влюбени младежи са едни от малкото запазили доброто у себе си. Давор е християнин, а Айда мюсюлманка. Това е причината поради, която хората неодобряват връзката им. Напрежението и разрухата в града ги подтикват да предприемат рисковано бягство. Двадесет години по-късно един българин и един сърбин разговарят и под влиянието на алкохола излизат мрачните тайни от миналото за една братоубийствена война.  Жанрът преплита минало и настояще. Стилът на „Аз още броя д

Довиждане февруари

Чудех се какъв пост да напиша тази седмица, за да не прекъсвам традицията ми всяка седмица да публикувам по веднъж. В крайна сметка се спрях на нещо като обобщение на прочетените от мен книги през февруари и написаните ревюта. Доволен съм от трите книги, които прочетох през месеца. Ако ме следите вероятно знаете кои са, но с няколко думи ще споделя впечатленията си от всяка. Прочетено "Сезонът на костите" от Саманта Шанън -  дълго врем тази поредицаме очакваше на рафта, докато не остана едно от малкото неща там. Оценката ми за тази книга е 4/6. Романът ми стори твърде объркващ и сложен с много герои без ясна цел. Въпреки това след като започнах "Орденът на ясновидците" разбрах, че всичко от първата книга е необходимо, за да се издигне основата на една невероятна поредица.  "Орденът на ясновидците" от Саманта Шанън - едно от най-добрите продължения, които съм чел. Много динамична с много изненади, детайлно описана обстановка с интригуващи

Да опитомиш сокол - многопластов български роман

Да опитомиш сокол Автор: Невяна Христова Издадена: 2017г. Издателство: Бард Цена: 17,99лв. Страници: 415 „Да опитомиш сокол” е поредната книга от български автор, която прочитам и ми харесва. Натъкнах се на книгата още, когато я издадоха през 2017г., ако не се лъжа беше към края на годината. Казах си, че трябва да я прочета, едната причина беше, че е от български автор, а втората обстановката, в която се развива действието , звучеше точно като за мен.  В романа се проследява живота на Франк и неговото пъстро семейство. От една страна рода на майка му от България, а от друга дядо му от Шотландия и баба му от Франция. Тези разнообразни семейни линии преплетени в гените на Франк са в основата на сложната му самоличност, която иска да открие човешките истини и да се самоопознае. Сингапур, Камбоджа, САЩ, Шотландия, Франция, Англия, България Франк преминава през всички тези места, за да намери това, което търси. Това е една от малкото книги, с която с